Hur Jag Har Utvecklats I Foto.

Alltså detta är bilder från dom photoshootsen jag är mest nöjd med undet ett tidsspan mellan juni i år och tidigt 2009 och jag har inte visat mina nya bilder för någon än på grund av att dom ska publiceras i en tidning inom snar framtid så dom kan jag tyvärr inte visa än men jag kan ialf visa lite smått hur jag har utvecklats i mitt arbete med modeller.

Jag Tänkte visa dom här bilderna här bilderna för att visa er att övning ger färdighet och tyvärr så kan ingen ge er taland eller något sådant men ni kan själv lära er hur ni utvecklar en egen stil och utvecklar er dolda talang. För jag trodde aldrig att jag skulle bli duktig inom foto i början men med tiden så har jag verkligen sett att detta är något jag vill göra i resten av mitt liv och låt er inte slås ner av era bilder utan det är bara att öva som jag har gjort.

Denna bilden togs tidigt 2009 och man ser inte på denna lilla bilden men denna bilden var tagen i Auto och det är väl därför det blev ett hyffsat resultat men jag använde ingen reflexskärm eller något sådant som hade kunnat underlätta denna fotograferingen och jag hade kunnat använda ett lägre ISO tal.

Denna bilden togs någon månad efter föregående bild det fotades när det var ganska mulet ute som gjorde ljuset ganska jämnt över hela modellen fast här använde jag heller ingen reflexskärm men det uterummet som det fotades i var väldigt ljust i både golvet och väggarna så det blev bra ändå. Men om det inte hade varit ljusa väggar/golv så hade bilden inte blivit såhär duglig utan det var ett ganska så mycket ett luckyshot då jag inte täntke över det tekniska så mycket.

Denna bilden togs mot slutet av 2009 och här hade jag lärt mig använda manuellt mycket mer smidigare och hade mer kontroll över ljuset och det tekniska i kameran men jag ser i alla fall en stor förbättring mellan här och det andra. Bilden är inte så mycket bättre men hade mer kontroll över vad jag gjorde.

Denna bilden togs tidigt 2010 och här är det bara naturligt ljus men det var något jag ville ha med mening då jag visste att jag skulle ha en så ganska drastig redigering.

juni 2010

här er det bara en enkel studio bild under den tidan jag tränade i studion och här under denna tiden hade jag nog lärt mig en hel del om kamera kontroll.

 

Jag säger absolut inte att allt jag gör är perfekt utan mer att jag utvecklats hela tiden genom träning, När tiden kommer så tänker jag visa mina senaste foton som bara ligger i min dator och väntar på att visas för allmänheten.

//Jesper Molin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright 2010 Jesper Molin