Min Kamera Historia

Hej! Jag hoppas att alla vet att det är inte kameran som gör fotografen och att det inte är bäst att börja med en riktigt proffskamera alldeles från början utan att stegvis gå uppåt så man inte tar vatten över huvudet.
Jag tänkte då att jag kunde dela med mig av dom kamerorna jag har haft genom åren och lite vad dom gjorde för mig i min utveckling.

Sony a100 : Detta var min första systemkamera som jag fick julen 2007 och även om jag idag inte skulle vilja röra denna kameran så är jag otroligt glad att jag fick denna kameran för visst bilderna blev inte dom bästa men jag såg inte det i början utan när jag hade gått förbi perioden att bara plåta vardagliga saker så började jag få känslan för att fota så gav denna kameran mig intresset att göra bättre ifrån mig genom mer träning.


Efter en tid till julen 2009 så fick jag min nästa kamera Canon Eos 500D (och denna gången betala jag hälften då kameran var betydligt dyrare) och den gav mig mer utrymme att utvecklas då kameran i sig var mycket mer komplex än den förra och denna kameran förstärkte även min fotokänsla då jag hur hemskt det än låter "växte ifrån min lilla gamla kamera"


Canon EOS 5D Mark II : Jag trodde aldrig att jag skulle ha denna kameran eftersom den var så dyr men jag var tvungen och köpa en ny kamera då jag hade inbrott i juni 2010 och jag hade börjat göra fotojobb så jag hade ett behov att ha en kamera till hands och vid denna tidpunkten visste jag att fota var något som jag verkligen ville göra så jag tog pengar från mina besparingar och köpte denna kameran som jag är så otroligt nöjd med och den gr mig så oerhört tacksam att jag FICK en kamera för några år sedan som fick mig att inse denna passionen jag har för foto

//Jesper Molin.


Kommentarer
Postat av: Kamila

Jag hade också Sony a 100 som min första kamera! En otroligt bra nybörjarkamera måste man säga, klagade på den i ett tag nu i slutet när jag skulle köpa min nya : ) Men nu kör med Canon eos 5D och kunde inte varit nöjdare! :D

2011-04-11 @ 20:50:56
URL: http://knasigare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright 2010 Jesper Molin